Persoonlijk advies? Tel: 088 -33 22 777

FAQ

Staat uw vraag er niet bij, bel dan met 088-3322777 of e-mail naar sales@eecare.nl

Er is door uw energieadviseur 1 of meerdere vragen gesteld om te besparen op de energiekosten of die ons beter inzicht geeft in het energiegebruik.

Klik op de link in de e-mail en onderneem de volgende stappen:

  1. Klik op “+” rechts in de tabel
  2. Lees het advies
  3. Type uw reactie
  4. Klik op “verwerk/wijzig reactie”

Uw adviseur gaat vervolgens met uw reactie aan de slag, zodat we samen energiebesparen!

Maak van “Mijn EE Care” eenvoudig een Web app, door onderstaande stappen te volgen.

Iphone/Ipad:

Stap 1:
Ga met de standaard webbrowser Safari naar de site.

Stap 2:
Nadat de site is geladen, selecteer je het “delen/bewaren”-icoontje

Stap 3:
Druk daarna op het icoontje “Voeg toe aan beginscherm”

Stap 4:
Druk daarna op de “Voeg toe”-tekst en Mijn EE Care verschijnt ergens in uw beginscherm.

Samsung/Android:
Zelfde stappen als hierboven, maar open de website via Google Chrome.

Lukt het niet neem dan even contact met ons op via 088-3322777 dan nemen we het telefonisch even door.

Omdat de energiebelasting (EB) en de opslag duurzame energie (ODE) van zowel gas als elektriciteit aan het begin van het jaar weer begint in de eerste en duurste zone.

nota overzicht (beknopt overzicht)

locatie, energiepartij, notadatum, nota nummer, notatype, bedrag en status

nota detail overzicht

nota overzicht, periode, verbruik, contract en maximaal vermogen

Transport
Wie uw transport verzorgt is gebiedsafhankelijk bepaald, zowel Liander, Stedin als Enexis kunnen bijvoorbeeld het transportbedrijf zijn.
Levering
De levering wordt verzorgd door een leverancier naar keus, zoals bijvoorbeeld: Essent, NUON, Eneco of Greenchoice.
Meetdienst
Voor grootverbruik, elektriciteit groter dan 3x80A en gas groter dan G40, bent u vrij om uw meetbedrijf te kiezen. Voorbeelden hiervan zijn Liander Meetbedrijf en Stedin Meetbedrijf.
Transport en levering
Voor kleinverbruiksaansluitingen gas en elektriciteit geldt dat bedrijven en particulieren transport, levering en meetdienst op 1 factuur krijgen berekend. In dat geval is het contracttype transport + levering. Ook voor water en warmte is dit altijd het geval.

Dit is geheel afhankelijk van uw wensen en het dienstenpakket dat is afgesloten. Hierin staat voor welke locaties en welke aansluitingen wij factuurcontrole doen.

Deze nota’s zijn wij voor u aan het controleren.

Klanten van EE Care hoeven in de praktijk alleen de waterfacturen toe te sturen, alle overige facturen ontvangen wij zoveel mogelijk digitaal. Voor nieuwe klanten zijn er tijdelijk uitzonderingen mogelijk afhankelijk van de huidige leverancier of een afwijkende netbeheerder.

Op “Mijn EE Care” kunt u onder tabblad financieel en vervolgens onder missende nota’s precies zien welke facturen wij graag van u ontvangen.

We streven er naar de maandfacturen gecontroleerd te hebben binnen 14 dagen na ontvangst. Voor jaarfacturen is het streven 30 dagen na ontvangst bij EE Care.

EE Care neemt in dat geval contact op met de energiepartij en draagt zorg voor een gecorrigeerde energiefactuur.

Op “Mijn EE Care” kunt u zien waarom de nota is afgekeurd, als u op het plusteken klikt bij de nota.

Nee, wij adviseren de factuur binnen de betalingstermijn te betalen. Als na controle blijkt dat de factuur te hoog is zorgen wij dat u een creditfactuur ontvangt. Wettelijk bent u namelijk verplicht het gedeelte te betalen waar u geen bezwaar tegen heeft.

Ja wij kunnen onafhankelijk en zeer nauwkeurig een factuur voor onderhuurders opstellen, vraag hiernaar bij uw relatiebeheerder of bel met 088-3322777.

Ook tussenmeters kunnen we voordelig voor jullie aanvragen, zodat ze ook digitaal zijn uit te lezen en inzichtelijk worden gemaakt op “Mijn EE Care”.

Voor een slimme meter betaalt u eenmalig 60 euro ex. btw voor de plaatsing van een gas en elektriciteitsmeter. Dit vragen wij graag voor u aan, geef het aan bij uw contactpersoon.

Wij adviseren altijd uw factuur te betalen, wettelijk bent u verplicht het gedeelte te betalen waarover geen bezwaar is gemaakt. Bij een te hoge factuur zullen wij er altijd voor zorgen dat het bedrag z.s.m. gecrediteerd wordt. Valt een factuur direct op omdat deze aanzienlijk hoger is, neem dan even contact met ons op via office@eecare.nl.

Het is niet mogelijk om een lagere meterstand in te voeren dan bij ons bekend is, controleer de cijfers achter de komma of wellicht is de meter recentelijk verwisseld? In dat geval graag de verwisseling aan ons doorgeven, inclusief verwisseldatum en eindstand van de einde meter. Ook is het mogelijk dat de meter digitaal is en u geen stand meer aan ons hoeft door te geven, bij twijfel kunt u altijd even contact met ons opnemen via 088-3322777.

 

U kunt bellen met uw relatiebeheerder op 088-3322777 of een e-mail sturen naar sales@eecare.nl.